Sunday, September 26, 2010

My Vision Looks Like A Kaliediscope In My Eyes

COMITATO PRO ROTATORIA: L'OTTO E' PERCILOSO INUTILE COSTOSO E DISTRUGGE UN BOSCO

COMMITTEE pro ROUNDABOUT

CORRIDONIA: CITIZENS CALL FOR ALMOST 5000 AND SAY NO TO THE ROUNDABOUT AT THE EIGHTH





CORRIDONIA - Nearly 5 000 people have signed a petition to say no to the new junction of the highway in form of "Eight" and proposed replacing it with a simple roundabout to achieve always the freeway exit. They also state that we need another bridge to jump over the river Chienti. If you throw away unnecessary money to build bridges, there will be no funds to carry out projects that truly valid and will improve traffic flow.

L’Otto è una inutile opera faraonica, che non migliora la viabilità, anzi è pericoloso perché obbliga a numerosi cambi di corsia, aumenta enormemente i punti critici di intersezione tra i veicoli, rallenta il traffico, produce code e aumenta il rischio di incidenti La soluzione denominata Otto è un progetto che ricalca i grandi e obsoleti snodi che si vedevano nei film polizieschi americani degli anni 50 e non sono idonei ai tempi moderni dove le nuove tecnologie e le nuove conoscenze permettono soluzioni più semplici, meno monumentali e con un impatto ambientale pari quasi allo zero. La realizzazione dell’Otto comporta la distruzione di un bosco, che costerà alla Provincia di Macerata quasi 300 000 € (and money of the citizens), which is to protect water supply wells (where does the water that comes into our taps), and the only green area of \u200b\u200bthe public facilities district. In addition the council has not provided any area in the district to recover the green and the woods. The viability of the industrial zone will remain chaotic and dangerous, and there will be traffic jams in increasingly dangerous. It 's a clear example of wasted public money, also known as public money, or ours.



There is an easier, less invasive and more economical: the roundabout in front of the exit. It can be done, there is a project ready, it's easy, quick to implement and is standard. It does not destroy the only green space in the neighborhood. It only has one small flaw: the cost is ten times lower than that of the Eight.



decisive and radical solutions are needed. Since, at present, the release of the only industrial area and from the provincial capital, Industrial Area, and San Claudio Piediripa have to endure traffic jams, and then growing increasingly chaotic. An extreme hardship, which will only increase. All this will continue to fall on the citizens of three districts, two of the town of Corrigin.



Un amministratore lungimirante sa benissimo che il vero problema è il ponte sul Chienti. E’ vecchio, è stato costruito nel dopoguerra, stretto e bisognoso di manutenzione. Sarà sempre il classico collo di bottiglia della viabilità della Zona industriale, che, precisiamo, è la via obbligata verso la superstrada di buona parte di Macerata, l’unica possibilità per la Città di Corridonia, serve le zone industriali e commerciali che sono di qua è di là del fiume Chienti e quelle che verranno. Corridonia ha in cantiere ben due nuovi Pip, e addirittura una mega area commerciale pericolosamente al ridosso del letto del fiume, la Città di Macerata ha il progetto Valleverde, che va ad aggiungersi a l’area commerciale di Piediripa.

Già la viabilità della Zona Industriale, di Piediripa e di San Claudio è al collasso, che succederà a breve? Che aria dovranno respirare le famiglie e i bambini che vi abitano? Non è già abbastanza alto il prezzo pagato?



L’Otto sarà solo sperpero di denaro pubblico, in un momento di vacche magre per cittadini e per le amministrazioni, quest’ultime spesso non sono in grado di garantire nemmeno i servizi essenziali.



Quasi cinque mila cittadini hanno firmato la richiesta per la realizzazione della rotatoria all’uscita della superstrada e di un altro ponte per scavalcare il fiume Chienti. Sono all mad? Do not forget that all citizens are entitled to have their say and be listened to carefully.



Calvigioni The mayor administers the city where we live, and the mayor Calvigioni is required to listen. The mayor can not answer a priori no excuses and fielding ridiculous. This petition has no value because it is signed by nearly five thousand people, would have value, even if it had been signed by a person, even if it was just an idea suggested. It is not the amount to give value to things, but the quality. Good ideas are the rarest thing in this world and it is wise to evaluate and consider, even if they are only suggested.

The fact that this suggestion have signed nearly 5,000, should make us think just a little 'more. What matters is not always the form (the "Do not judge the Monaco"), but the substance.

In just two weeks, nearly five thousand people found themselves in agreement on a proposal.

If democracy starts from the bottom, where mayors, council and council are at the service of citizens, maybe we should listen to what he calls the people!



The implementation of the Eight is like the wind throw money once spent on this useless as Pharaonic work, can not be used for interventions really necessary and useful. The roundabout in front of the highway costs ten times less than the nineteenth and will not affect the green



1. Why is it that simple solutions, economic and functional really are discarded?



2. Why you prefer to squander public money (which is ours!) For a huge project as unnecessary, which will increase air pollution, noise and many fine?



3. Why should you cancel, in addition, a public forest that serves to protect the water we drink water?



The petition and signatures will be sent To: Mayor of Corryong, Minister for Transport, President of the Region Marche, Macerata Province, Director General Anas

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